Pervivencias iconográficas clásicas en el medievo cristiano y musulmán. La ideología de las puertas y los arcos triunfales.
Abstract
El arco de triunfo romano se convirtió desde Augusto en uno de los mejores soportes arquitectónicos en el que representar iconográficamente la nueva ideología imperial. Aunque en la Antigüedad Tardía y en el Altomedievo se vive una situación política y religiosa muy distinta, los valores que encerraba esta forma pervivieron y es posible encontrarlos en las manifestaciones artísticas de estos periodos.Downloads
Published
2013-05-09
Issue
Section
Artículos
License
- The works published in Iberia are submitted to the following terms:
- The journal maintains the works published copyright, favours and allows the works reuse under a Creative Commons Attribution-NonComercial-NonDerivs 3.0 Unported license (legal text).
- Permissions beyond the scope of this license may be requested to Copyright Owners.
- Authors accept: the journal’s license of use; copyright policies and self- archiving; open access policy.
- In case of reuse published source must be acknowledged:
- Must include set publisher statement:
- First published in Iberia. Revista de la Antigüedad in [volume and number, or year], published by Universidad de La Rioja (Spain).
- Set phrase to accompany link to published version:
The original publication is available at: publicaciones.unirioja.es/revistas/iberia