El regeneracionismo educativo en La Rioja y la Asociación de Maestros Públicos Riojanos
DOI:
https://doi.org/10.18172/brocar.1690Abstract
--Downloads
References
ANDRÉS-GALLEGO, J. (1988). Un 98 distinto. Restauración, desastre, regenaracionismo. Madrid: Encuentro.
CASTRO MONERO, M de los A. (1998). Un promotor de la renovación pedagógica española: Manuel Bartolomé Cossío. Investigaciones históricas, 18, 235-247.
CHEVALIER, F. (1979). América Latina de la independencia a nuestros días. Barcelona: Labor.
DÍAZ PLAJA, F. (1971). La historia de España en sus documentos, (del desastre de 1898 al príncipe Juan Carlos). Barcelona: Plaza-Janés.
DUROSELLE, J.B. (1974). Europa de 1815 a nuestros días. Barcelona: Labor.
ESCOLANO, A. (2002). La educación en la España de la Restauración y la Segunda República. En A. Tiana, G. Ossenbach y F. Sanz, Historia de la Educación (Edad contemporánea) (pp. 233-255). Madrid: UNED.
FERNÁNDEZ ALMAGRO, M. (1968). Historia política de la España contemporánea (1897-1902). Madrid: Alianza Editorial.
GARCÍA DEL DUJO, A. (1985). Manuel B. Cossío y el Museo Pedagógico Nacional. Bordón, 37 (258), 367-383.
GERBOD, P. (1982). Europa cultural y religiosa de 1815 a nuestros días. Barcelona: Paidós.
GIL FLORES, J. (1994). Análisis de datos cualitativos. Aplicaciones a la investigación educativa. Barcelona: PPU.
GÓMEZ MOLLEDA, M.D. (1966). Los reformadores de la España contemporánea. Madrid: CSIC.
GÓMEZ MORENO, A. (1994). Regeneracionismo y educación en España (1900-1923): análisis de un fracaso (tesis). Zaragoza: Universidad de Zaragoza.
HERNÁNDEZ FRAILE, P. (1987) Museo pedagógico nacional. Boletín de la Anabad, 37 (4) 615-629.
KRIPPENDORF, K. (1997). Metodología del análisis de contenido. Teoría y práctica. (1ª reimpresión). Barcelona: Paidós Ibérica.
MARTÍNEZ CUADRADO, M. (1974). Historia de España Alfaguara: La burguesía conservadora (1874-1931). Madrid: Alfaguara.
MÉRIDA, E. (1990). La Revista de Pedagogía y su influencia en el Magisterio Español: 1922-1936 y 1978. (Tesis). Barcelona: Universidad de Barcelona, Facultad de Filosofía y CC. de la Educación.
MILES, M.B. y HUBERMAN, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: a sourcebook of new methods, (2ª ed.). Tousand Oaks, Ca.: Sage.
MORENO LUZÓN, J. (2002) (Ed.). Regeneracionismo y reforma. Madrid: BBVA.
MUHR, Th. (1997). Atlas/ti Visual Qualitative Data Analysis-Management-Model Building-Release 4.1. User’s manual. (1st. ed.). Berlín: Scientific Software Development.
OTERO, E.M. (1990). Pensamiento pedagógico y acción educativa de Manuel Bartolomé Cossío. (Tesis). Asturias: Universidad de Oviedo.
POZO, M.ª M. del (1994). Ciento cincuenta años de perfeccionamiento del Magisterio en España: desde las Academias de profesores a la creación de los CEPs, 1840-1984. (Tesis). Madrid: Universidad de Alcalá de Henares.
POZO, M.M. del (2000). Curriculum e identidad nacional (regeneracionismos, nacionalismos y escuela pública. 1890-1939). Madrid: Biblioteca Nueva.
PUELLES, M. de (1999). Educación e ideología en la España contemporánea. Madrid: Tecnos.
RODRÍGUEZ GÓMEZ, G.; GIL FLORES, J.; Gª JIMÉNEZ, E. y ETXEBERRÍA, J. (1995). Análisis de datos cualitativos asistido por ordenador: AQUAD y NUDIST. Barcelona: PPU.
SAN ROMÁN, S. (1998). Las primeras maestras: los orígenes del proceso de feminización docente en España. Barcelona: Ariel.
SASTRE, J.L. (1989). Antecedentes, evolución y estructura de una publicación centenaria en educación: el Magisterio Español. (Tesis). Madrid: UCM.
VALVERDE, J. (1990) (Ed.). La restauración (1874-1902). Barcelona: Planeta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain copyright of articles and authorize CIF the first publication. They are free to share and redistribute the article without obtaining permission from the publisher as long as they give appropriate credit to the editor and the journal.
Self-archiving is allowed too. In fact, it is recommendable to deposit a PDF version of the paper in academic and/or institutional repositories.
It is recommended to include the DOI number.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License