Larra y la ópera
DOI:
https://doi.org/10.18172/cif.2216Abstract
Larra no pudo sustraerse, ni como crítico ni como creador, al influjo que la ópera tuvo en su época. Como crítico, defendió la supremacía del teatro nacional sobre la ópera, y dio cuenta de los estrenos más importantes. Como creador, se unió a aquéllos que consideraban necesario crear una ópera nacional y por ello se atrevió a escribir el libreto de El Rapto.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2013-07-15
How to Cite
Catalán Marín, M. S. “Larra Y La ópera”. Cuadernos De Investigación Filológica, vol. 26, July 2013, pp. 7-15, doi:10.18172/cif.2216.
Issue
Section
Articles
License
The authors retain copyright of articles and authorize CIF the first publication. They are free to share and redistribute the article without obtaining permission from the publisher as long as they give appropriate credit to the editor and the journal.
Self-archiving is allowed too. In fact, it is recommendable to deposit a PDF version of the paper in academic and/or institutional repositories.
It is recommended to include the DOI number.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License