Project oriented learning

a study of the perceptions of graduate teachers of Primary Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.5311

Keywords:

Educational projects, teacher education, Spanish public universities, teaches

Abstract

The main objective of this contribution is to study the perception that a stable working group of the Primary Education Degree has about the Project Oriented Learning (POL) after having carried out twenty of these works. The methodology applied is qualitative; it is a case study in which the structured interview and documentary analysis are used as research techniques. The analysis was carried out using a system of categories. The participants in the study are four graduates of the Primary Education Degree who have formed a stable work group during their time in this degree. The results obtained show how the realization of TAPs has contributed to the development of their teamwork skills, to the improvement of their writing and to the acquisition of professional competences. The research allows us to conclude that the TAPs have a great value in initial teacher training, both professionally and personally. These works are also the first experiences of future teachers in the school context.

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Author Biographies

Rosa Ortiz de Santos, Universidad de Valladolid

Rosa Ortiz de Santos es Doctora en Educación por la Universidad de Valladolid. Es Graduada en Magisterio en Educación Primaria (Universidad de Valladolid) y Titulada en el Máster de Investigación en Ciencias Sociales (Universidad de Valladolid). Actualmente estudia el Grado en Pedagogía (UNED) y ejerce como maestra en la Comunidad de Madrid. Sus líneas de investigación son la renovación pedagógica, la prensa pedagógica, historia de la educación y formación inicial del profesorado.

Noelia Santamaría-Cárdaba, Universidad Isabel I

Noelia Santamaría-Cárdaba es Profesora en la Universidad Isabel I. Doctora en Investigación Transdisciplinar en Educación con mención internacional por la Universidad de Valladolid (UVa). Graduada en Educación Primaria (UVa) y Sociología (UNED). Máster de Investigación en CCSS itinerario de Educación (UVa). Ha realizado estancias de investigación internacionales y nacionales en centros de prestigio. Sus líneas de investigación son Educación para la Ciudadanía Global, escuela rural y Educación para el Desarrollo Sostenible.

Vanessa Ortega-Quevedo, Universidad de Valladolid

Vanessa Ortega-Quevedo es Contratada Predoctoral FPU en el departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la Universidad de Valladolid (UVa). Estudiante del Doctorado en Investigación Transdisciplinar en Educación (UVa). Máster en Investigación en Ciencias Sociales itinerario de Educación (UVa). Graduada en Educación Primaria (UVa). Sus investigaciones se centran en el estudio del desarrollo de capacidades de pensamiento superior desde las ciencias experimentales y del desarrollo de la competencia en cambio climático.

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Published

2023-03-30

How to Cite

Ortiz de Santos, R., Santamaría-Cárdaba, N., & Ortega-Quevedo, V. (2023). Project oriented learning: a study of the perceptions of graduate teachers of Primary Education. Contextos Educativos. Revista De Educación, (31), 75–92. https://doi.org/10.18172/con.5311