Amnistía Internacional y Educación en Derechos Humanos

Authors

  • Iñaki Gómez Equipo de Educación de Amnistia Internacional

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.474

Abstract

Amnesty International is a worldwide movement of volunteer activists, who make efforts to prevent some of the worst human rights violations committed by some governments, working mainly to obtain freedom for all the prisoners of conscience, getting impartial trials for political prisoners, fighting for the death penalty abolition and the eradication of torture. A.I. looks for stopping the extrajudicial executions and “disappearance”. In order to get these proposals, A.I. makes efforts to promote every human rights consecrated in the Universal Declaration of Human Rights and another international rules, using educative programs, not only in the school, seeking for the education of the society, looking for joining education with action, always allowing the active participation in the defence of human rights to its helpers. This article explains these principles on the importance of the education in the fight for the human rights, developing its main objectives, usual work and some suggestions about useful didactic material from the point of view of A.I, that is to say, the confidence in the preventive worth of education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AGUARELES, M. A. y otros. 1991. La educación moral. Perspectivas de futuro y técnicas de trabajo. Barcelona: Institut de Ciències dell Educació, Universitat de Barcelona.

Amnistía Internacional. 1996. Educar en y para los Derechos Humanos. Propuestas didácticas. Madrid: Los libros de la catarata.

Amnistía Internacional. 1995. Educación en Derechos Humanos. Propuestas didácticas. Madrid: Los libros de la catarata.

Amnistía Internacional. 1980. Declaración Universal de Derechos Humanos. Madrid.

BARREIRO, C. 1981. Derechos Humanos. Declaraciones solemnes, continuas violaciones. Barcelona: Salvat.

GARCÍA MORIYÓN, F. 1999. Derechos humanos y educación: textos fundamentales, textos complementarios. Madrid: Ediciones de la Torre.

JARES, X. R. 1999. Educación y derechos humanos: estrategias didácticas y organizativas. Madrid: Editorial Popular.

LEAH LEVIN. 1981. Los Derechos Humanos: Preguntas y respuestas. París: UNESCO.

MANOS UNIDAS. 1985. Hagamos un solo mundo. Madrid: IEPALA.

Instituto Nacional del Libro Español. Libros para la paz. Madrid: Ministerio de Cultura.

TUVILLA RAYO, J. 1998. Educación en derechos humanos: hacia una perspectiva global. Bilbao: Desclée de Brouwer.

Published

2013-05-14

How to Cite

Gómez, I. (2013). Amnistía Internacional y Educación en Derechos Humanos. Contextos Educativos. Revista De Educación, (3), 163–176. https://doi.org/10.18172/con.474