Aprender enseñando : una propuesta de organización de la asignatura Conocimiento del Medio Natural

Authors

  • Carmen de Lemus Varela Universidad de La Rioja
  • Pilar Treviño Fernández Universidad de La Rioja

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.603

Keywords:

Innovation at university, teaching, Primary Education teachers training, Science Teaching, university didactic, pedagogic innovation

Abstract

In order to approach "EESS" it is necessary to adapt actual programmes focusing them in the development of competences. Here a possibility of work appears in a subject from the “Primary Education Teachers Training" which tries to motivate the student towards team work, didactic resources preparation and thinking about learning methods of natural sciences by the students through the text reading for children.

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Published

2013-05-15

How to Cite

Lemus Varela, C. de, & Treviño Fernández, P. (2013). Aprender enseñando : una propuesta de organización de la asignatura Conocimiento del Medio Natural. Contextos Educativos. Revista De Educación, (11), 225–242. https://doi.org/10.18172/con.603

Issue

Section

Experiences and Reflections