Acoustic rehabilitation of a music classroom

Authors

  • Paloma Pérez Castillo Universidad de La Rioja

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.614

Keywords:

Acoustic conditions, communication, sensitiveness, music didactics

Abstract

Generallly, music in classrooms lacks apropiate acoustic characteristics. With the help of an análisis of perceptive variables and plysical parameters, those acoustic values which guarantee the acoustic confort have been able identify. These values taken like a criteria to the acoustic restoration of a music classroom sutied before, the reached improvement results satisfactory. With all ol them it pretends to contribute to a better effectiveness of the oral and musical communication for a good development of the music didactics.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALONSO, J. (2000). Acústica musical: un puente o una simbiosis entre la física y la música. Eufonía. Didáctica de la Música, 18, 43-54.

DELGADO, C. (1995). Inteligibilidad de la palabra en la medida de la audición. Actas del Simposio sobre Acústica Fisiológica y Audiometría (pp. 27-36). Santiago de Compostela.

DÍAZ, C. (1997). Sobre la utilización de los coeficientes de absorción de los materiales en la expresión de Eyring del tiempo de reverberación de una sala. Revista de Acústica, 28(3-4), 66-67.

JORDAN, V. L. (1977). Acoustical criteria and acoustical qualities of concert hall. Music, Room and Acoustics, 17, 114-123.

KINSLER, L. y FREY, A. (1988). Fundamentos de acústica. México: Limusa.

PIERCE, J. R. (1985). Los sonidos de la música. Barcelona: Labor.

RECUERO, M. (1999). Acústica arquitectónica aplicada. Madrid: Paraninfo.

Published

2013-05-15

How to Cite

Pérez Castillo, P. (2013). Acoustic rehabilitation of a music classroom. Contextos Educativos. Revista De Educación, (12), 115–122. https://doi.org/10.18172/con.614

Issue

Section

Research, Review and Discussant Articles