La opinión de nuestro alumnado sobre los métodos de enseñanza y sistemas de evaluación empleados en la especialidad de Educación Física de los estudios de Magisterio

Authors

  • Edmundo Loza Olave Universidad de La Rioja

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.376

Abstract

This text tries to carry out, through an anonymous questionnaire answered by the students of Physical Education, a study of the teaching methodology and teacher evaluation systems used by the teachers in the Teacher Training Schools and Educational Faculties. In order to know not only the demands and interests of our students, but their opinion of the teaching-learning process carried out in the Teacher Training Schools. To get this aim we have done a research, that it can be inserted in the current educational investigatíon trends, whose purpose is to offer information about a given educational situation. This research also tries to take into account the different aspects involved, so that its fundamental dimension is descriptive, but afterwards it will also allow to carry out valuations and proposals of evaluation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CANDAU, V. M. (1987). La didáctica en cuestión: Investigación y enseñanza. Madrid: Narcea.

CONTRERAS DOMINGO, J. (1991). Enseñanza, currículum y profesorado. Madrid: Akal Universitaria.

ESCUDERO, J. M. (1986). Innovación e investigación educativa. Revista de información e investigación educativa nº 1.

GIMENO SACRISTAN, J. (1988). El currículum: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata.

JBERNON, F. (1989). La formación del profesorado. Barcelona. Laia.

LOZA OLAVE, E. (1997). La especialidad de Educucación Física en las E.U.M y/o Facultades de Educación. Tesis doctoral no publicada. Zaragoza.

MARCELO, C. (1987). El pensamiento del profesor. Barcelona: CEAC.

UBIETO, A. (1978). Cómo se programa un tema o una Unidad Didáctica. Zaragoza: l. C. E. Universidad de Zaragoza.

VILLAR ÁNGULO, L. M. (1990). El profesor como profesional: Formación y desarrollo personal. Granada: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Granada.

Published

2013-05-14

How to Cite

Loza Olave, E. (2013). La opinión de nuestro alumnado sobre los métodos de enseñanza y sistemas de evaluación empleados en la especialidad de Educación Física de los estudios de Magisterio. Contextos Educativos. Revista De Educación, (1), 163–176. https://doi.org/10.18172/con.376

Issue

Section

Research Studies

Most read articles by the same author(s)