Un modelo de análisis sintáctico, paso a paso

Authors

  • José Javier Mangado Martínez Universidad de La Rioja

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.504

Abstract

In the present article the author, with over twenty-five years’ experience in teaching syntax at a university level, explains the method followed in his teaching practice of syntax analysis. He does so step by step, that is, justifying each one of the successive stages, and he openly reflects on the epistemological and didactic principles involved in his approach. With the aim of consolidating the theory at issue he systematically applies it to the specific analysis of a complex sentence.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALARCOS LLORACH, E. (1980). Estudios de gramática funcional del español. Madrid, Gredos (3ª ed.).

ALARCOS LLORACH, E. (1994). Gramática de la lengua española. Madrid, Espasa Calpe.

BOIX, A. et al. (1988). Práctica del análisis sintáctico. Barcelona, PPU (2ª ed.).

CARRATALÁ, E. (1980). Morfosintaxis del español actual. Barcelona, Labor Universitaria.

GARCÍA LÓPEZ, J. y PLEYÁN, C. (1969). Introducción en la metodología del análisis estructural. Barcelona, Teide.

GÓMEZ TORREGO, L. (1985). Teoría y práctica de la sintaxis. Madrid, Alambra.

GÓMEZ TORREGO, L. (2002). Análisis sintáctico. Teoría y práctica. Madrid, SM.

GUTIÉRREZ, S., IGLESIAS, M. y LANERO, C. (2002). Análisis sintáctico 1. Madrid, Anaya.

HERNÁNDEZ, C. (1984). Gramática funcional del español. Madrid, Gredos.

LYONS, J. (1975). Introducción en la lingüística teórica. Barcelona, Teide (3ª ed.).

ROJO, G. y JIMÉNEZ JULIÁ, T. (1989). Fundamentos del análisis sintáctico funcional. Universidad de Santiago de Compostela.

TUSÓN, J. (1980). Teorías gramaticales y análisis sintáctico. Barcelona, Teide.

Published

2013-05-14

How to Cite

Mangado Martínez, J. J. (2013). Un modelo de análisis sintáctico, paso a paso. Contextos Educativos. Revista De Educación, (5), 41–56. https://doi.org/10.18172/con.504