Pensar en arte
DOI:
https://doi.org/10.18172/con.429Abstract
This article describes an experience of educational intervention. Its objective is to facilitate a thoughtful contact with the cognitive aspects of art to a group of children attending their last year of primary school.Downloads
References
ÁLVARO, M.I. et al. 1974. Ver el arte, Zaragoza.
ARGÁN, G.C. 1991. El Arte Moderno, del Iluminismo a los movimientos contemporáneos, Madrid : Akal/Arte y Estética.
ARNHEIM, R. 1985. El pensamiento visual, Buenos Aires: Eudeba.
AUSUBEL, D.P. 1983. Psicología educativa: un punto de vista cognoscitivo. D.P. Ausubel, J.D. Novak, H. Hanesian. Mexico: Trillas (2ª Ed.).
BARRAGÁN, J. 1992. Para saber más, Cuadernos de Pedadogía, (208): 32-36, 43 REF.
BAYO MARGALEF, J. 1987. Percepción, desarrollo cognitivo y artes visuales, Barcelona: Anthropos.
BLOOM, B. 1975. Evaluación del aprendizaje, Benjamin S. Bloom, J. Thomas Hastings, George F. Madaus. Buenos Aires: Troquel.
BORRÁS GUALIS, G. 1993. La Historia del Arte en la encrucijada, Artigrama (10), 45-53.
BOZAL, V. 1993. Modernos y Postmodernos, Madrid: Historia 16.
CALAF, R. et al. 1998. Aspectos didácticos de las ciencias sociales, Zaragoza: I.C.E.
COLL, C. 1988. Psicología y curriculum, Barcelona: Laia.
EISNER. 1971. Educating Artistic Vision, New York: Mac Millan.
EQUIPO DIDART. 1996. El arte, argumento educativo, Cuadernos de Pedagogía, (252): 18-21
FERNÁNDEZ CURSACH. 1995. Entre el cielo y la tierra, Cuadernos de Pedagogía (235): 50-54, 7 REF.
GONZÁLEZ, A.E. 1989. Las claves del arte. Ultimas tendencias, Barcelona: Ariel.
HUSSERL, E. 1990. La crisis de las ciencias europeas y la fenomenología transcendental, Barcelona: Editorial Crítica.
LIPMAN, M. 1992. Filosofía en el aula , Madrid: Ediciones de la Torre.
LUCIE-SMITH, E. 1991. Movimientos artísticos desde 1945, Barcelona: Destino.
MERCHÁN FIZ, S. 1985. El Universo del arte, Barcelona: Salvat.
MERCHÁN FIZ, S. 1992. El arte en la cultura moderna, Madrid: Alianza.
MARTÍNEZ MARZOA, F. 1973. Historia de la filosofía, Madrid: Ediciones Istmo.
NIETZSCHE, F. W. 1973. El nacimiento de la tragedia, Madrid: Alianza.
ORTEGA Y GASSET, J. 1983. ¿Qué es filosofía?, Madrid: Revista de Occidente.
VVAA. 1999. Didáctica de las artes plásticas, Madrid: I.C.E. de la Universidad Complutense de Madrid.
VVAA. 1995. Educación plástica y visual, Madrid: Santillana.
VVAA. 1997. Historia del Arte, Madrid: Alianza.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain copyright of articles and authorize Contextos Educativos. Revista de Educación the first publication. They are free to share and redistribute the article without obtaining permission from the publisher as long as they give appropriate credit to the editor and the journal.
Self-archiving is allowed too. In fact, it is recommendable to deposit a PDF version of the paper in academic and/or institutional repositories.