Nuestra escuela educativa de fútbol : Una propuesta concreta

Authors

  • Daniel Lapresa Ajamil Universidad de La Rioja
  • Santiago Bengoechea Escalona Club Deportivo Logroñés

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.385

Abstract

In a society where football is more and more losing its education function, towards other types of competition and performance, we would, at this point, like to draw the attention that it is necessary to change the ideals of these different schools of football that embrace our society. From this conclusion we would like to offer a complete range of objetives, methology which from our point of view should embark all schools of education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BLÁZQUEZ, D. (1995). La iniciación deportiva y el deporte escolar. Barcelona: INDE.

CASTEJÓN, F. (1995). Fundamentos de iniciación deportiva y actividades físicas organizadas. Madrid: Dykinson.

DELGADO NOGUERA, M.A. (1991). Los estilos de enseñanza en la educación física. Propuesta para una reforma de la enseñanza. Universidad de Granada: ICE.

MOSTON, M. (1987) Enseñanza de la educación física. Del comando al descubrimiento. Madrid: Paidós.

WEIN, H. (1994). Fútbol a la medida del niño. Madrid: CEDIF.

Published

2013-05-14

How to Cite

Lapresa Ajamil, D., & Bengoechea Escalona, S. (2013). Nuestra escuela educativa de fútbol : Una propuesta concreta. Contextos Educativos. Revista De Educación, (1), 311–321. https://doi.org/10.18172/con.385

Issue

Section

Experiences and Reflections