Foreword
DOI:
https://doi.org/10.18172/con.6352Keywords:
--Abstract
--
Downloads
References
Booth, T. y Ainscow, M. (2015). Guía para la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares. Madrid: OEI/FUHEM. DOI: https://doi.org/10.15366/reice2015.13.3.001
García Pastor C. (1997). La construcción de una escuela democrática. En P. Arnaiz y R. de Haro: 10 años de integración en España: Análisis de la realidad y perspectivas de futuro, Actas de la XXII Reunión Científica Anual de la Asociación Española para la Educación Especial (AEDES): Universidad de Murcia. 355-387.
Ocampo González, A. (2019). Contornos teóricos de la educación inclusiva. Revista Boletín Redipe, 8(3), 66-95. DOI: https://doi.org/10.36260/rbr.v8i3.696
Sapon-Shevin, M. (1999). En Stainback, S. y Stainback W., Aulas inclusivas. Narcea. Madrid.
Slee, R. (2012). La escuela extraordinaria. Exclusión, escolarización y educación inclusiva. Madrid: Morata.
Vélaz de Medrano, C. (2004). Medidas para prevenir el rechazo escolar y evitar la exclusión social. Seminario sobre “Atención a la diversidad en la enseñanza obligatoria”. Propuesta para el Debate Ministerio de Educación y Ciencia. Zaragoza, octubre de 2004. http://debateeducativo.mec.es/documentos/ponencia_debate.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Francisco Javier Monzón González, Yolanda Alonso Martirena, Iratxe Suberviola Ovejas
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors retain copyright of articles and authorize Contextos Educativos. Revista de Educación the first publication. They are free to share and redistribute the article without obtaining permission from the publisher as long as they give appropriate credit to the editor and the journal.
Self-archiving is allowed too. In fact, it is recommendable to deposit a PDF version of the paper in academic and/or institutional repositories.