Announcements

Solicitud de contribuciones Monográfico: "Investigaciones sobre la cultura oral y escrita: nuevas aportaciones y paradigmas desde la didáctica de la lengua y la literatura”

2025-02-21

La Revista Contextos Educativos editará próximamente un monográfico titulado “Investigaciones sobre la cultura oral y escrita: nuevas aportaciones y paradigmas desde la didáctica de la lengua y la literatura”, coordinado por Moisés Selfa y Enric Falguera (Universitat de Lleida) y Aurora Martínez Ezquerro (Universidad de La Rioja), que se corresponderá con el número 36 (octubre 2025). El monográfico admite envíos hasta el 31 de julio de 2025 inclusive.

Se puede presentar el texto a través de la plataforma habilitada para tal fin: https://publicaciones.unirioja.es/revistas/contextos/about/submissions

Read more about Solicitud de contribuciones Monográfico: "Investigaciones sobre la cultura oral y escrita: nuevas aportaciones y paradigmas desde la didáctica de la lengua y la literatura”

Current Issue

No. 35 (2025): Monográfico: Investigación sobre la enseñanza de las matemáticas en un contexto educativo por competencias

Coordinado por Ángel Alberto Magreñán (Universidad de La Rioja) y Jesús Montejo Gámez (Universidad de Granada)

Published: 2025-04-25

Monograph

  • Foreword

    Jesús Montejo Gámez, Ángel Alberto Magreñán Ruiz
    5-8
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.6704
  • Problem Creation in Teacher Education A Tool for Developing Algebraic Reasoning

    María Burgos, Nicolás Tizón-Escamilla
    9-34
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.6495
  • Observational Analysis of a Proposal to Work Measures of Central Tendency with Pop-Its in Primary Education

    Lara Orcos Palma, Diego Adán Arrea, Daniel Lapresa Ajamil, Ángel Alberto Magreñán Ruiz
    35-57
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.6498
  • Competencies and difficulties of undergraduate students facing a problem involving conjecture and proof

    Bettina Milanesio, María Burgos
    59-85
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.6463
  • Professional Development of Mathematics Teachers of Early Childhood and Primary Education Contributions of An In-Service Programme Course on Algebraic Sense

    Nataly Pincheira, Ángel Alsina, Yeni Acosta
    87-115
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.6496
  • Learning the Part-Whole Model of Fractions Through a Task with Flags of The World

    António Guerreiro, Enrique Martínez Jiménez
    117-138
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.6499
  • Impact of Fermi's Problem-Solving Environment on The Complexity and Flexibility of Pre-Service Teachers' Strategies

    César Gallart, Carlos Segura, Lluís Albarracín
    139-164
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.6480

Research, Review and Discussant Articles

  • Cartographies An Innovative Education Project for Social Transformation Through Mental Health Care for University Students

    Tania Ugena Candel
    165-189
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.5951
  • Pro-Ana and Pro-Mia Communities Review and Educational Proposals

    Carmen Vizoso-Gómez
    191-213
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.5812
  • Contributions of Dialogic Literary Gatherings in the Construction of Students as Political Subjects

    Ignacia Palma Salinas
    215-236
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.5810
  • Identification And Educational Support for Children with High Intellectual Abilities

    Adriana Polo Ureña, Miriam Gallegos Navas, Paola Chamorro Enríquez
    237-262
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.5849
  • Family Involvement in The Homework A Feasible Utopia

    Isabel María García-García
    263-285
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.5853
  • Validation of a Questionnaire on Teacher Training to Cater for Diversity

    María José Latorre Medina, Yolanda Bel Blanca, Francisco Javier Blanco Encomienda
    287-314
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.5897

Experiences and Reflections

  • Curricular Focussed Active Breaks in Secondary Education Students' Reflections

    Julen Maiztegi-Kortabarria, Silvia Arribas-Galarraga, Izaskun Luis-de Cos, Saioa Urrutia-Gutierrez
    315-338
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.6437
  • Laughter As a Beneficial Tool with A Penitentiary Group

    Natalia Ollora Triana, Rafael Calvo de León, Beatriz Núñez Angulo
    339-358
    DOI: https://doi.org/10.18172/con.6359

Book Reviews

View All Issues