Diseño de un programa de orientación académica y profesional para las mujeres en riesgo de exclusión social

Authors

  • Rufino Cano González Universidad de Valladolid

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.506

Abstract

Despide being an old matter, once begun the XXI century, not only has not the problem despaired, but also it has increased due to a lack of alternatives. Governments and Administrations do not dare or they do not want to talk about the matter and prefer to maintain a ambiguous attitude when offering different type of solutions. We believe thatch it is absolutely necessary to go deeper into theoretical debate, listen to the main characters and go forward in public policies which promote alternatives, for their poverty, labor, economic, social and change of life for these women. Subsequently, it is necessary to develop social welfare programmers, which can remedy poverty and unemployment, essential in order to satisfy the demand of these work ring women. Our offer, enriched by other type of actions towards economic and social foundations, basing these structures, supports a development of vocational and educational guidance in order to make easier for these women to go out and integrate themselves in a social and labor community of citizens.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cebollada, Félix F. (1998). Mujer trabajadora, se rompe el silencio. En Noticias Obreras, nº. 151, pp. 19-25.

Enciclopedia Biográfica de la Mujer. (1967). Tomos I y II. Barcelona: Ediciones Garriga.

Gallén, A. (1996). Trabajando con mujeres. Habilidades sociales y cognitivas. Madrid: Cáritas.

Goldstein, A. (1989). Habilidades sociales y autocontrol en la adolescencia. Barcelona: Martínez Roca.

Instituto de la Mujer. (1996). Plan MABEM. Madrid: Ministerio de Asuntos Sociales.

Junta de Castilla y León. (1998). Resumen general de estudios sobre la prostitución femenina en Castilla y León. Valladolid: Asé-psyké.

Monjas Casares, I. (1993). Programa de enseñanza de habilidades de interacción social para niños y niñas en edad escolar. Valladolid: Casares.

Knissler, M. (1993). El imperio de los sentidos. En Muy Especial, nº 13. Madrid.

ONU, MEC, Instituto de la Mujer. (1998). Causas de la prostitución y estrategia contra el proxenetismo. Madrid: El mismo. Serie 4.

Solé, C. (1994). La mujer inmigrante. Madrid: Instituto de la Mujer.

Consejería de Servicios Sociales. (2000). Prostitución y tráfico de mujeres con fines de explotación sexual. Simposio Internacional. Madrid: El mismo.

Vasallo, M.; Lopszyc, C. y Barrancos, D. (1999). La prostitución. En Feminaria, nº 22/23. Madrid.

Published

2013-05-14

How to Cite

Cano González, R. (2013). Diseño de un programa de orientación académica y profesional para las mujeres en riesgo de exclusión social. Contextos Educativos. Revista De Educación, (5), 77–100. https://doi.org/10.18172/con.506

Most read articles by the same author(s)