Valoración de las actuaciones de atención educativa al alumnado inmigrante en Castilla y León
DOI:
https://doi.org/10.18172/con.560Abstract
The social communities surrounding us are characterized by a progressive growth of diverse cultures and values living together at their centre. In this aspect, our own community is no exception. The phenomenon of immigration is not something which exists only outside our borders. The social integration and education of immigrants has become a question of social interest which demands preferential attention from all administrative areas of the Government of Castilla y León. School, as one of the most responsible instances of society, is directly influenced by social and cultural factors and is also sensitive to the phenomenon of a multicultural society. We have devoted this article to analyzing and evaluating experiences and practices of intercultural education in schools.Downloads
References
ABENOZA GUARDIOLA, R. (2004). Identidad e inmigración: Orientaciones psicopedagógicas. Madrid: MEC/Catarata.
JCyL. (2005). Plan integral de inmigración. Valladolid: Consejería de Presidencia y Administración Territorial. Junta de Castilla y León.
MONTÓN SALES, M. J. (2003). La integración del alumnado inmigrante en el centro escolar. Orientaciones, propuestas y experiencias. Barcelona: GRAO.
QUICIOS GARCÍA, M. P. (2005). Población inmigrante: su integración en la sociedad española (una visión desde la educación). Madrid: Pearson/Prentice Hall.
LEGISLACIÓN
Resolución de 10 de febrero de 2005, de la Dirección General de Formación Profesional e innovación Educativa, por la que se acuerdas la publicación del Plan de Atención al Alumnado Extranjero y de Minorías. Boletín Oficial de Castilla y León, nº 49, de 11 de marzo de 2005.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain copyright of articles and authorize Contextos Educativos. Revista de Educación the first publication. They are free to share and redistribute the article without obtaining permission from the publisher as long as they give appropriate credit to the editor and the journal.
Self-archiving is allowed too. In fact, it is recommendable to deposit a PDF version of the paper in academic and/or institutional repositories.