Valoración de las actuaciones de atención educativa al alumnado inmigrante en Castilla y León

Authors

  • Rufino Cano González Universidad de Valladolid

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.560

Abstract

The social communities surrounding us are characterized by a progressive growth of diverse cultures and values living together at their centre. In this aspect, our own community is no exception. The phenomenon of immigration is not something which exists only outside our borders. The social integration and education of immigrants has become a question of social interest which demands preferential attention from all administrative areas of the Government of Castilla y León. School, as one of the most responsible instances of society, is directly influenced by social and cultural factors and is also sensitive to the phenomenon of a multicultural society. We have devoted this article to analyzing and evaluating experiences and practices of intercultural education in schools.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ABENOZA GUARDIOLA, R. (2004). Identidad e inmigración: Orientaciones psicopedagógicas. Madrid: MEC/Catarata.

JCyL. (2005). Plan integral de inmigración. Valladolid: Consejería de Presidencia y Administración Territorial. Junta de Castilla y León.

MONTÓN SALES, M. J. (2003). La integración del alumnado inmigrante en el centro escolar. Orientaciones, propuestas y experiencias. Barcelona: GRAO.

QUICIOS GARCÍA, M. P. (2005). Población inmigrante: su integración en la sociedad española (una visión desde la educación). Madrid: Pearson/Prentice Hall.

LEGISLACIÓN

Resolución de 10 de febrero de 2005, de la Dirección General de Formación Profesional e innovación Educativa, por la que se acuerdas la publicación del Plan de Atención al Alumnado Extranjero y de Minorías. Boletín Oficial de Castilla y León, nº 49, de 11 de marzo de 2005.

Published

2013-05-15

How to Cite

Cano González, R. (2013). Valoración de las actuaciones de atención educativa al alumnado inmigrante en Castilla y León. Contextos Educativos. Revista De Educación, (8), 109–134. https://doi.org/10.18172/con.560

Most read articles by the same author(s)