Experiencia de filosofía para niños realizada en el C.P. "Escultor Vicente Ochoa" de Logroño

Authors

  • María José Clavo Sebastián Universidad de La Rioja
  • Mª Ángeles Goicoechea Gaona Universidad de La Rioja
  • Mª Teresa Pascual Sufrate Universidad de La Rioja

DOI:

https://doi.org/10.18172/con.383

Abstract

This document gives an account of the experiment carried out in the Escultor Vicente Ochoa school about the application of the philosophy syllabus for children in the firt, second and third stages of primary school, we present the final conclusions reached by the teachers. Also we have analysed and studied. We have analysed and considered the positive aspects of the program.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BRUNER, J. (1988): Desarrollo cognitivo y educación. Morata, Madrid.

LAGO BORNSTEIN: Filosofía y autoestima. (De apuntes personales, no se conoce edición).

LIPMAN, M. et al. (1992): La filosofía en el aula. Ediciones de la Torre, Madrid.

MORENO, A. (1990): "Aspectos psicológicos del proyecto Filosofía para Niños". Aprender a pensar, 2, 20-37.

MIRANDA ALONSO, T. et al. (1990): "Filosofía para niños en 6º de E.G.B.: Investigación psicológica de los resultados obtenidos". Aprender a pensar, 1, 110-118.

NICKERSON, R. S. (1987): Enseñar a pensar. Paidós-M.E.C., Madrid.

PIAGET, J. (1975): La toma de conciencia. Morata, Madrid.

VYGOTSKI, L. S. (1979): El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Crítica, Barcelona.

Published

2013-05-14

How to Cite

Clavo Sebastián, M. J., Goicoechea Gaona, M. Ángeles, & Pascual Sufrate, M. T. (2013). Experiencia de filosofía para niños realizada en el C.P. "Escultor Vicente Ochoa" de Logroño. Contextos Educativos. Revista De Educación, (1), 287–296. https://doi.org/10.18172/con.383

Issue

Section

Experiences and Reflections

Most read articles by the same author(s)